søndag den 12. januar 2014

December-produktion #2 - trøjer til Sveske

Jeg synes godt nok at hverdagen lige slog benene væk under os alle herhjemme. Vi havde alle glemt hvor lidt tid der egentlig er i hverdagen. Juleferien har været SÅ skøn, og det var lækkert at have tid til bare at være sammen alle 4 i 2 uger - også selvom programmet var lidt stramt. Men fyldt med hyggelige stunder med familie og venner!

Jeg har ikke haft gang i symaskinen endnu i det nye år. Men i december fik jeg syet en del, trods et jule-forberedelses-stress-program.

Efter samme mønster, som jeg lavede julekjolen til Sveske, syede jeg denne vinterkjole. Stoffet er fra Malika-Rosa, og jeg kunne slet ikke stå for det. Det passer lige til den kommende skiferie, og der ligger lidt stof til en trøje til lillebroren også.


Et af de eneste billeder, jeg kunne finde af kjolen i brug var dette, hvor Sveske sidder og maler vandfarver (hun fik i julegave) sammen med sin morfar.
De hygger sig bare SÅ meget, når de er sammen, de to!!!


Denne stribede trøje til Sveske blev også færdig i december. Stoffet blev vist klippet i oktober eller november - det er fundet som en rest i en webshop. Husker pt ikke hvilken. Men det er lækker kvalitet.


Denne trøje blev faktisk syet før vinterkjolen og julekjolen, for den skulle agere model for størrelsen, og var egentlig tænkt til en fleecetrøje. Men jeg tror jeg skal finde en amden model (eller større model til det). Jeg synes træjerne er fine her til vinter, fordi de er ret høje i halsen.
Det var lidt en udfordring at få striberne til at passe sammen, og bagsiden blev desværre klippet en stribe skævt. Men i farten er der nok ikke mange der opdager det. Måske kun mig selv...
Den nederste kant er syet som Binemor har linket til her (oplægning). Her fungerer det fint, men trøjen er også bred, så der bliver ikke hevet så meget i kanten. Derimod, brugte jeg også denne metode til juletrøjen til Prutfis, men det synes jeg ikke var godt. Kanten blev for stram, og efter en dag i vuggestuen, var sømmen sprunget 3 steder. Enten er det min maskine, der ikke kan lave en god nok søm til det, ellers er det bare mig, der ikke lige har magtet det. Men det ser flot ud, så jeg prøver nok igen engang...


Det sidste jeg syede i december er 2 par bukser til hver af ungerne. De kommer i et andet indlæg snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar