torsdag den 3. januar 2013

2012 becomes 2013

Ja, så gik 2012, og vi er allerede to dage inde i 2013. Jeg tror at 2013 bliver et rigtigt godt år. Lige nu sidder jeg i "vores" nye rækkehus. Vi er endnu ikke helt på plads, men det kommer. Og vi nyder det allerede, for her er så skønt. Vi har fået et stue/køkken/alrum i ét rum, som vi meget gerne ville. Det er fantastisk. Vi nyder allerede at vi er meget mere sammen, og at man er med i det hele hvad enten man laver mad eller leger med ungerne på gulvet. Og ungerne? Jo, jeg tror faktisk de trives ret godt med det. Den store, Sveske, på 2,5 år er helt med på at vi er flyttet i "det nye hus", og kan selvfølgelig se, at alle hendes sager er kommet med. I 2013 skal Prutfis og jeg også begynde i henholdsvis vuggestue og på arbejde. Det kan stadig give mig helt fysisk ubehag og kvalme, men jeg ved at det nok skal blive rigtigt fint når jeg (vi) først kommer rigtigt i gang. I 2013 håber jeg også meget at min mand kommer i fast arbejde. Der hvor han nu er på deltid mens han skriver sin bachelor, vil han meget gerne blive. Men desværre er det meget usikkert om der bliver brug for ham. I 2013 skal Sveske starte i børnehave. Og vi har valgt at hun ikke skal fortsætte i den integrerede institution hun går i nu, fordi vi er flyttet langt (5-6 km) væk fra den. HVIS hun altså får en plads i den børnehave herude i nærheden. Det bliver meget spændende at se hvad hun siger til at starte et nyt sted. Hun er først i november/december blevet rigtig glad for at blive afleveret i vuggestuen igen, siden hun reagerede meget på at have fået en lillebror i maj. Pludselig havde vi en datter der skreg og sprællede i pædagogernes arme, og helst ville være tæt på dem på legepladsen. Aller helst holde dem i hånden. Det var vi slet ikke vant til. Hun plejede slet ikke at have tid til at kysse eller vinke farvel, og gik tit rundt i den fjerneste ende af legepladsen - tit på børnehavens legeplads - og holdt øje med "de store". Heldigvis lader det til at vi har fået vores datter tilbage - blot at hun nu er en storesøster, med alt hvad det indebærer af oprør, kærlighed, ballade og interesse for lillebror. I 2013 glæder vi os til at nyde sommeren i vores nye hus med have og mulighed for grill på terrassen. Legeplads lige udenfor døren og mange børn i husene omkring os. Det skal blive godt, ja!!!
Ja, vores forhave er ikke så meget værd endnu... 2012 - det er slut nu. Det var et fint år, hvor vi fik verdens dejligste og gladeste (OG nemmeste) baby. Vi er nu en familie på 4. Det er fantastisk. Vi har haft nogle rigtig dejlige oplevelser i 2012, både alle 3 og alle 4. Vi var på skiferie, i sommerhus i påsken og i sommerferien, "Danmark rundt" og i Italien i efteråret. Det var nogle skønne ferier, hvor vi bare nød at have tid sammen. 2013 kommer nok til at byde på mere hjemme-tid i ferierne. Men nu har vi jo så en have der kan ordnes og derefter nydes. Selvom hverdagen vender tilbage i 2013 er jeg alligevel optimistisk, og tror på at dette år byder på mere godt. Det håber jeg i hvert fald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar