lørdag den 4. maj 2013

Nye kjoler til Sveske

I går blev jeg færdig med den kjole som Sveske skal have på til sin kusines barnedåb i morgen. I dag fik jeg lov til at tage billeder af hende - hvis jeg bare gad at læse Pixi-bogen "Laura på sygehuset/hospitalet" først. Det gad jeg.
Jeg lavede faktisk to kjoler. En for at prøve mit mønster af, og se om det var nødvendigt med en lynlås. Det synes jeg det var. Og en "rigtig" kjole.
Jeg har selv lavet mønsteret til kjolen med udgangspunkt i prinsessekjolen med puf-ærmer fra fastelavn. Denne gang er der kommet læg i skørtet, der også er lavet smallere. Halskanten er afsluttet med kantbånd af samme stof som selve kjolen.
"Prøvekjolen" er syet i stof jeg fandt i stof2000 til 30kr/m på udsalg. Den er stram at få på, da den er uden lynlås, og i stedet har knapper i begge sider på skuldrene. Halskanten "hænger" lidt, på en lidt slap måde. Det er jeg ret træt af. Men den passer hende også fint, og skal nok bruges i en anden festlig sammenhæng engang - eller som sommerkjole.
Den egentlige, "rigtige" kjole blev syet i det fine Sommerfuglestof, som jeg købte hos Hvad bier tænker. Og jeg er blevet så tilfreds med den. Og det er Sveske også. Heldigvis!!

(Sølvskoene er fra H&M. Jeg havde set nogle andre meget fine ballerinasko til børn. Men jeg blev for nærig, da de kostede 250kr...)

2 kommentarer:

  1. Ihh hvor er den fin... Og meget fine detaljer, den kan hun sagtens danse i natten lang til fest :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;o)
      Ja, hun blev fin, og var meget glad for kjolen!!! Den røg dog af da vi skulle på legepladsen - på løbecykel. Så var den ikke så praktisk.

      Slet