søndag den 29. september 2013

Hæklet babyrangle

Sidste weekend var vi inviteret til fest i min mands familie, og der var en lille 8 ugers baby med. Hun skulle selvfølgelig have en lille tanke fra mig (selvom det ikke er nogen, vi rigtigt ser noget til).
Jeg har før lavet babyrangler efter Lises opskrift, men jeg synes de blev meget faste og lidt for grove i det, når jeg brugte dobbelt garn.
Nu har jeg lavet lidt om på opskriften, hæklet med nål 3 og kun brugt enkelt bomuldsgarn. Og jeg synes den blev rigtig god denne gang (nu skal jeg bare lige have øvet mig i at sy dem pænere sammen - det blev ikke helt godt nok denne gang).

I stedet for fastmasker (fm), hæklede jeg halvstangmasker rundt, og så hæklede jeg 5 fm på hver anden runde for at få "pølsen" til at bue lidt. Det kunne måske godt have været på hver omgang, eller 2 ud af tre, for den endte ikke med at bøje så meget.
Jeg blev ret godt tilfreds med resultatet med de tyndere ringe. Jeg tror de passer fint til små babyhænder. Og jeg tror også den lille baby og hendes forældre blev glade for ranglen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar