mandag den 16. december 2013

December og juletøj

Det er ikke fordi, jeg ikke laver noget. Og det er faktisk heller ikke fordi, jeg ikke er kreativ.
Jeg har bare meget andet at lave, og der har desværre ikke været så meget tid til blog. Det er livet, og jeg tror at de fleste af os kender det. Jeg har mange indlæg skrevet i mit hovede, og nogle af dem kommer aldrig længere end det. Jeg ønsker mig forresten en sådan ledning, der går fra min telefon til mit hovede, så jeg let kan overføre tanker til skrift. Helt ærligt, det ville da være SÅ smart. Og det må da være et spørgsmål om tid før nogen laver et. Ikk?

December er en dejlig måned. Jeg synes det er hyggeligt med julelys, julekalender, gløgg, æbleskiver, julegodter og gaver fra julemanden, slentreture i byen, risalamande, julefrokoster og julemusik.
December er dejlig, og jeg synes den vinder lidt ekstra nu hvor vi har børn, og sveske er ved at være stor nok til at forstå det meste. Godt nok kalder hun chokoladekalenderen for kalenderlys. Men hun forstår konceptet julehygge og gaver fra julemanden. Og godter. I nat vågnede hun endda og ville ned og hente sin pakke fra julemanden. Der sagde jeg nej. Dæleme ikke midt om natten!
December er hyggelig, og december er den måned hvor jeg fandt min mand (for alvor) for 7 år siden. S.Y.V år!!
December er dejlig. Men også stressende og krævende. Den er på en måde kortere end de andre måneder, da den "slutter" d. 24, og der er så meget der skal nås.
Der skal HYGGES! Købes gaver, mange. Holdes julefrokost(er). Drikkes gløgg.
Og der skal holdes julefest i børnehaven/vuggestuen. Det var i fredags. Og det var faktisk en hyggelig start på weekenden. Sveske kunne dog (stadig) ikke li julemanden, og Prutfis forstod ikke så meget af hvorfor vi pludselig alle skulle være på legepladsen. Men vi hyggede os faktisk alle 4 (selvom det faktisk startede midt i arbejdstiden for almindelige mennesker, hvilket jeg fortsat synes er problematisk!).
Og jeg nåede endda også at være syg i sidste uge. Ondt i hals og ører. Men det var en virus, så der var ikke meget andet at gøre end at vente. Til gengæld gav sygdommen mig tid til at sy. Det vender jeg tilbage til i et andet afsnit ;-)

Dog kan jeg lige nå at vise ungernes juletøj frem. De havde det på til institutionens julefest, og skal have dem på igen i julen.
Stoffet er fra Malika-Rosa, og begge mønstre er fra Ottobre 4/2012. Dog er raglan mønsteret ændret lidt, så det blev mere som en kjole. Den er str 116, men passer fint til Sveske på 3,5 år... Det er gjort længere til kjole og samtidig smallere ved brystet. Den fungerer perfekt!

Det blev langt om december. Jeg vender tilbage med resten af det jeg har fået fra hånden til ungernes garderobe blandt andet. Snarest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar