tirsdag den 18. februar 2014

Av mit hjerte - børnehavesmerte

I dag ringede børnehaven til faren, en time inden vi havde planlagt afhentning af børn.
Sveske var helt utrøstelig og savnede sin far, sagde de.
De vidste, at faren er hjemme for at færdiggøre sin BA i lærer i denne uge, og selvfølgelig hentede vi hende straks (jeg var på vej tidligt hjem for at løbe inden hentning).

Hun var stadig ved siden af sig selv, men hun var ved at komme sig. Åbenbart havde hun fået sand i øjnene, og det var blevet værre, da hun prøvede at klø det ud med sine beskidte hænder. Desuden havde nogle andre piger vist lagt sandet på hendes øjne. Og hvad værre var, fortalt noget, som Sveske havde opfattet som, at der kom nogen og bed hende, når hun fik sand i øjnene. Hun virkede ret skræmt.
Åh, min lille sveske!! Jeg havde sådan lyst til at holde om hende til alt andet forsvandt!

Det var vist "bare" en leg, og det var vist også "bare" en historie de fortalte. De andre piger var lige lidt ældre end Sveske, og her i ferien hun mangler stort set alle de piger hun plejer at lege med i børnehaven. Og jeg som havde tænkt, at det ville være hyggeligt med feriestemning i institutionen. Hmm, den her bagside havde jeg ikke lige overvejet!

Vi fik snakket lidt om hvad der var sket, og tog derefter hjem og legede med Lego (jeg løb en lille tur, og hentede lillebroderen med hjem).

Jeg finder nok aldrig helt ud af, hvad der skete. Men jeg ved, at det var en smerte både begge forældre og Sveske kunne mærke. Og jeg ved at det er noget der hører med til at vokse op og finde sin plads i livet.

Men når jeg ser de to her, så har jeg bare lyst til at kramme dem konstant - bilde dem ind, at verden er et godt sted og skærme dem for ALLE ubehagelige oplevelser!!
Jeg ved jeg ikke skal det.
Men jeg har lyst!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar