lørdag den 2. august 2014

Krimi på film

Inden sommerferien blev vi færdige med vores aftenhygge-slappe-af-tv-serie. Vi så aller først Breaking Bad, som vi begge var helt vilde med. Specielt efter vi rigtigt var kommet ind i serien efter ca 2,5 sæson... Derefter så vi Sons of Anarchy. Den var også god, men slutningen var så forfærdelig, at den sad i mig - på den ubehagelige måde - i flere dage efterfølgende. Når manden ikke er hjemme ser jeg Orange is the New Black. Men vi løb ligesom tør for fælles tv-serie. Lidt planlagt, for vi vil også gerne sidde ude og nyde de varme, lyse aftner, når de nu endelig er her.



Efter vi kom hjem fra ferie, og jeg begyndte på arbejdet, har vi set film de sidste 3 aftner. Og selvfølgelig blev der strikket imens.


Vi havde optaget nogle, som vi ellers ikke har haft tid til at se. 3 krimier blev det til. Alle 3 anbefalelsesværdige.

Den som dræber - fortidens skygge
- Filmen i forlængelse af tv-serien, som vi også var vilde med. Dog sad jeg mere med hjertet i halsen da vi så serien.

Headhunterne (efter bogen af Jo Nesbø). Jeg har længe gerne ville læse hans bøger. Det vil jeg stadig gerne. Filmen var god, men måske ødelægger det læseoplevelsen lidt. Det må jeg tage med.

Hypnotisøren (efter bogen af Lars Kedler). Jeg har læst denne bog. For længe siden. Og jeg er ikke så god til at huske alle de forskellige krimier fra hinanden (men jeg hygger mig mens jeg læser). Denne huskede jeg dog, for den var ret uhyggelig. Selv faren synes den var ret så uhyggelig. Jeg kan desværre ikke huske hvor meget den afviger fra bogen.

I aften skal vi have gode venner på besøg, så det bliver det snak i stedet for tv. Herligt.

Og så glæder jeg mig til efterårets tv-serier. Jeg er så vild med søndagsserie konceptet!

Hvad ser I for tiden? Hvis I overhovedet sidder inde her i sommeren...

2 kommentarer:

  1. Sikke I hygger:-) Vi er stadig på ferie her i Danmark, så vi ser ikke såååå meget serier for tiden. Men nu begynder jeg også at glæde mig til at komme tilbage til vores eget hus og rutiner, inkl. aftenhygge med serier og strik, når børnene er puttet;-) Jeg har også set lidt "Orange is the new Black", men ikke så meget, da min mand ikke rigtig har set den, så det gemmes til de få gange, hvor jeg er alene hjemme. Så har vi set en masse Sherlock Holmes...både den engelske fra BBC (hvor der dog er så få afsnit) og Elementary, som foregår i New York. Vi har også set White Collar's seneste sæson....og så en masse andre serier, som jeg nu med feriehjerne ikke kan huske, hvad hedder;-) På torsdag vender vi næserne mod Nepal....vi bider tænderne sammen på den lange rejse (Som jo altid har potentiale til at blive rent helvede med små børn) og glæder os til at sove i egne senge fredag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så sejt af jer, at rejse så meget rundt med små børn (ok, jeg ved godt, at Danmark nok trækker rimelig meget i jer, til at man kan klare lidt ekstra, men alligevel!!)
      Kan godt forstå, at I trænger til at komme hjem i jeres egne sene og rutiner. Ferie, rejse og besøg er skønt, men det er nu også fantastisk at have en hverdag, som byder på masser af gode og hyggelige ting/rutiner/oplevelser.
      I må have en rigtig god tur hjem

      Slet