søndag den 18. november 2012

Jeg trænger til mere weekend

for den vi lige har haft har godt nok været proppet med begivenheder. Gode ting, bevares, men alt for lidt søvn.

I går holdt vi julefrokost i "børneklubben" (vores venner med jævnaldrende børn). I går var det så uden børn - uden de store børn, og kun med de 3 små babyer på et halvt år, 2 måneder og halvanden måned. Og hvor var det skønt med lidt voksen-snak. Alle de små babyer var eksemplariske, og de voksne hyggede sig. Der blev spist halv-kedelig julefrokost bestilt udefra, drukket sodavand, kaffe og et par enkelte juleøl (ikke nisseøl) og slet ingen snaps. Vi er børne-ramte. Måske grænsende til det kedelige. Men vi hyggede os! Rigtigt meget.
Eneste skår i glæden var at Sveske skulle passes - hvilket hun ikke er blevet så meget. Kun når der var behov.
Hun var hos faster, onkel og kusine, som hun ser ugentligt og er rigtig glad for. Og hun hyggede sig rigtigt meget. Desværre kom hendes far bare til at ringe derud, så hun hørte hans stemme. Og blev ked af det. Dybt ulykkelig faktisk, og sagde "far, kom og hent mig". Og det gjorde meget, Meget, MEGET ondt på faren, der er blød som smør (og lige så dejlig), og som næsten var på vej ud efter hende. Men hun blev der, de hyggede, og hun faldt i søvn foran tv'et og sov i smørhullet mellem sin faster og onkel. Hun havde det godt! Og det måtte vi lige minde hinanden om et par gange i løget af aftenen, faren og jeg.
I dag har den så stået på fødselsdagsfejring af selv samme kusine, middagslur, mere fødselsdag og næst sidste afsnit af Forbrydelsen III.
Nu er jeg træt. Jeg er nogle timer i underskud søvnmæssigt, men jeg når dem vist ikke i nat... Kl er allerede 23...

(Billedet: værtindebuket fra julefrokosten, som næsten er sprunget ud i løbet af natten)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar