søndag den 21. april 2013

Upcycling

Jeg har opdaget, at der findes et fint ord for genbrug af kasseret tøj.

Rigtig mange af de gamle trøjer faren og jeg kasserer bliver til "nyt" tøj til ungerne. Smart, synes jeg, for det er jo både billigt og ret nemt. Og så er det så hyggeligt at se tøjet i en ny form på de små guldklumper!

Noget af det nyeste jeg har lavet er et par blå "Volcom"-bukser til Ptutfis. De er lavet af en af farens T-shirts, så de er bløde og lækre.
Det sidste jeg har lavet til Sveske er en hel-sol-nederdel og et par hyggebukser. Begge dele er lavet af den samme aflagte hættetrøje, som faren ikke gad gå i længere. Nederdelen er lavet af stoffet fra ryggen af trøjen, og bukserne er lavet af ærmerne.
Det var ret smart med ærmerne, for selve bredden på dem passede lige i størrelsen til bukseben. Så det eneste jeg har gjort er, at klippe den rigtige facon oppe ved livet, sy dem sammen og sætte elastik i. Og de passer perfekt, og er blevet godkendt. Både af far og datter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar