tirsdag den 1. april 2014

Bryllupsgave(kort)-hotel i storbyen

I lørdags var dagen for VM i halvmarathon. Jeg var klar!!!
Træningen over de sidste mange måneder har været hård, men det er gået godt (men det er en helt anden historie, som jeg kommer med en anden gang).

Løbet i lørdags gik godt. Vejret var fantastisk - specielt for tilskuerne, for der var høj sol og ingen vind. Jeg endte også med at måtte tage min ene løbetrøje af og løbe videre i t-shirt. Årets første tur i korte ærmer.
Jeg syntes mine ben var lidt tunge, men ellers var løbet ret overskudsagtigt. Men desværre målte Endomondo (løbe-app) på min telefon ruten til at være ca en kilometer længere end den egentlig var - så jeg troede egentlig, at jeg løb hurtigere end jeg gjorde. Den officielle tid blev 1:58:45. Så mit mål med en tid under 2 timer var nået. SKØNT!!!



Jeg var til løbet med to af mine gode kolleger. To seje damer!!! Den ene løb sit første halvmaraton, den anden løb sit halvmaraton nummer 60!!! og hendes sidste.

Vi havde booket et værelse på Hotel Arthur i København, og der tog vi hen efter løbet. Jeg var ret smadret, og det var min mand også ;o) han havde jo slæbt rundt på vores taske hele dagen, mens han stod og heppede på mig.
Hotel Arthur var fantastisk. Men vi var lidt for trætte til at nyde det helt. Vi endte med at gå en aften-hygge-tur til strøget, og derefter fik vi lidt mad på Café Munk (indisk, og rigtigt godt), som lå lige ved siden af hotellet.

Dagen efter var det blevet sommertid i DK. Ej altså, helt ærligt. Så mistede vi lige en time at sove i. Typisk, når man endelig er på kæreste-getaway...
Vi havde tid i hotellets spa efter morgenbuffeten, og mine trætte ben nød virkelig den tur i jacuzzien.

Det var en skøn weekend. Det var rart at have tid til at snakke og flette fingre. Sjovt at opleve, at det slet ikke tager en halv time at pakke sammen og tjekke ud af et hotel (når man ikke har to børn om benene). Det var SÅ skønt at have tid til hinanden. Noget der herhjemme, og sikkert i mange, mange børnefamilier, er en mangelvare i den travle hverdag.
Og det var også SÅ dejligt at komme hjem og se, at børnene havde hygget sig rigtigt godt med farmor og farfar. Selvfølgelig havde de det!!

1 kommentar:

  1. Du er SÅ sej!!! Og hvor lyder det som en hyggelig weekend på kærestefronten også <3 Flot navn på hotellet, i øvrigt ;) Og ja, man når søreme meget, når man har frie hænder. Alligevel er det godt, man ikke har det altid!

    SvarSlet