fredag den 25. april 2014

Hvad jeg har på pindende - lige nu

Det evindelige tilbagevendende kreativitets-luksus-problem... hvilket strikke-/hækletøj skal jeg slappe af med foran skærmen i aften?

Jeg har altid gang i flere projekter. Dels fordi det er godt at have noget der ikke kræver for meget tankeaktivitet - hvis jeg er for træt, eller der render unger om benene på mig - samt noget der er lidt mere spændende og udfordrende at strikke. Dels kan jeg bare heller ikke begrænse mig - der er SÅ mange ting jeg gerne vil strikke/hækle/sy!!! Giv mig nu nogle flere timer, tak! Bare en enkelt mere om dagen. Please!!

Lige nu har jeg gang i dette tæppe - hæklet granny stripes


Jeg blev inspireret både i blogland og på IG. jeg har fundet en rigtig god DIY her hos Tusindfryd. Jeg har slået 150 luftmasker op på pind 3 til at starte på, og tæppet er blevet 68 cm bredt. Det er let og skønt at sidde med. Jeg hækler i almindelig bomuld - nogle fra Søstrene Grene, nogle andre steder fra. Eneste problem er, at det er hæklet lidt impulsivt af nogle rester jeg havde, så jeg har ikke nok af de 5 farver til at lave tæppet så langt, som jeg gerne vil. Jeg ved endnu ikke helt hvad løsningen bliver på dette...

12MOK - april

Desuden har jeg gang i endnu en Lene Holme Samsøe drengetrøje. Jeg prøver at få brugt noget af det lækre, lækre garn jeg har købt af Cecilie (da hun havde garnsalg på sin blog - nu sælger hun mest på IG. Og man skal være meget, meget hurtig...). Denne Rajas Raglan er strikket på pind 3,5 i hjertegarn Alpaca Silk. Virkelig lækkert garn, som jeg helt sikkert skal have fat i mere af!!!

 
Trøjen er strikket i størrelse 2 år efter opskriften i Babystrik på pinde 3,5-4. Mønstret er let og garnet er lækkert og hurtigt at strikke i. Jeg er spændt på om den kommer til at passe til min søn, eller om en anden lille dreng skal varme sig i den til efteråret.
  

12MOK - maj

Da da daaaa!!! Jeg har nu taget mig mod til at købe garn til den første trøje til mig selv. Jeg har aldrig strikket noget til mig selv, og jeg er meget spændt på om jeg kan få en pasform, som jeg gider. Jeg har taget mod til mig meget længe. MEGET længe!!! Da jeg så Cecilies Swallow cardigan, tænkte jeg, at den måtte jeg bare strikke.





Jeg har lånt Helga Isagers Finstrikket på biblioteket og er endt med at bestille højlandsuld og kid mohair silk fra garnudsalg. Jeg ELSKER mørkeblå, og jeg glæder mig meget til at se min cardigan når den bliver færdig!!!
Det bliver maj måneds udfordring i 12MOK - og måske kommer den til at strække sig over 2 måneder.


Desuden har jeg også gang i endnu et par sokker til mig selv - det garn er bare SÅ lækkert, og sokkerne er de varmeste, lækreste hjemmestrikkede sokker jeg har. Men jeg tror de kommer til at ligge stille foråret og sommeren over - så håber jeg de bliver færdige tidligt i efteråret, så jeg kan få glæde af dem, når det bliver koldt igen.

Nå, men det var det jeg lige umiddelbart har gang i pt. Nu vil jeg tage et par omgange på Rajas Raglan, og så vil jeg smutte i seng. Faren er nemlig på arbejde helt til kl 23 i morgen aften, så ungerne og jeg er alene om at hygge og nyde det gode vejr, de lover i morgen.

Jeg håber I har noget spændende på pindende ;o) og at I fåe en rigtig god solskinsweekend!

3 kommentarer:

  1. Det er sådan nogle fine sager Katrine. Elsker også det der alpacca silk, og trøjen bliver så fin. Jeg kigger lidt i mit lager af bomuldsgarn, det kan være jeg har et par rester (eller nøgler indkøbt men aldrig brugt) i de farver du har valgt. Sender dig en besked hvis jeg har det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Gitte! Det er simpelthen så sødt af dig, at kigge efter garn.

      Jeg kan næsten heller ikke lægge sagerne fra mig igen - og gad godt jeg havde lidt mere kreatid til hverdag! Jeg er vild med Rajas Raglan. Håber sådan den ender med at passe min egen søn!

      Slet
  2. Rajas raglan er et hit! - og cardiganen er også på min liste over projekter for 12 mok:)

    SvarSlet